Dette er Poll Position:
-
Markedsanalyse tilpasset agil metode
Stadig flere norske selskaper jobber utifra en såkalt agil tilnærming. Sentralt i metoden står prinsippet Build-Measure-Learn, hvor man i produktutvikling og markedsarbeid er i kontinuerlig dialog med kunden eller markedet for å få svar på spørsmål som: Er vi på rett vei? Må vi justere? Må vi forkaste?
Å jobbe med utgangspunkt i en kontinuerlig feedback-loop, setter strenge krav til et analysebyrå:
Det må kunne respondere raskt, både på rekruttering, iverksetting og rapportering.
Det må kunne tilby en komplett verktøykasse av analyseteknikker .
Det må gjøre det enkelt å involvere stakeholders underveis i prosjektet.
Poll Positions plattform svarer godt på alle disse tre kravene.
-
Kvalitativt og kvantitativt i ett
Mange analyseselskaper er spisset på enten kvalitativ eller kvantitativ metodikk. Plattformen vi tilbyr forener både kvalitative og kvantitative teknikker. Denne 360 graders tilnærmingen til datainnsamling gjør oss til en one stop-shop for datainnsamling.
De ulike verktøyene er nøyere beskrevet i «Moduler», men felles for dem er at de er spesielt godt tilrettelagt for konsepttesting, brukeropplevelser og kundereiser.
Ett av plattformens fortrinn er dens fleksibilitet: Kanskje opplever du underveis i prosjektet at det er nødvendig å gjøre justeringer eller angripe problemstillingen på en annen måte? Null problem: Du kan når som helst hekte på eller trekke fra moduler, beroende på hvilken feedback du får fra markedet.
-
Økt innsikt gjennom økt tilgjengelighet
Bestilling og gjennomføring av markedsanalyser har tradisjonelt fulgt et fast mønster: Produktavdelingen eller markedsavdelingen gjør en bestilling til markedsanalytikeren, som to uker senere returnerer med en fiks ferdig rapport.
I Poll Position tenker vi annerledes rundt dette: Vi mener det kan ligge mye læring i å observere datainnsamlingen/kundedialogen i sanntid – ikke bare forholde seg til sluttrapporten. Vi har derfor gjort det enkelt for oppdragsgiver å utvide prosjekttilgangen til flere enn bare markedsanalytikerne.
Det betyr for eksempel at utvalgte personer i produkt-eller markedsavdelingen – med hjelp av et par tastetrykk - kan gis muligheten til å sitte ringside i ulike faser av et prosjekt og dermed være tett på når kunden eller markedet feller sin dom.
-
Enkel håndtering
Plattformen er utviklet for at oppdragsgiver skal kunne betjene den 100% selv: naturligvis etter grundig opplæring. Det innebærer alt fra å sette opp undersøkelser med bruk av ulike moduler, via rekruttering/håndtering av deltakere, til deling av innsikt i og utenfor organisasjonen.
Oppdragsgiver står også fritt til å overlate deler av eller hele prosjektstyringen til Poll Position (se de ulike alternativene beskrevet under Produkter).